dinsdag

Blessureleed


Ja, ook mij is het overkomen, blessureleed.
Sinds de Dam tot Damloop heb ik last van mijn achillespees.
Gedurende de week maar niet hard gelopen: wel naar de sportschool geweest om de conditie een beetje op pijl te houden.
Eind van de week voelde ik eigenlijk nog maar weinig en dus naar ’s Gravenzande getogen om daar vol goede moed aan de start te verschijnen. De eerste kilometers gingen wel maar naar verloop van tijd voelde ik toch de pijn opkomen. Natuurlijk heb ik ruim 16 kilometer afgemaakt.
’s Avondsheb ik mijn enkels maar in het ijs gedaan.
Door de week ben ik maar weer naar het fitnesscentrum gegaan om te fietsen, te crosstrainen e.d.: maar niet gelopen.
Eigenwijs als ik ben heb ik het afgelopen weekend toch weer geprobeerd om in het park te lopen: een klein uurtje maarr: had ik beter niet kunnen doen.
Voorlopig loop ik dus maar even niet: misschien tijdens de vakantie eens proberen op de zachte ondergond van het strand.
Het is maar goed dat ik nog een jaartje moet wachten voor de New York Marathon.


6 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Erg vervelend Aad! Hans tobt er ook mee & hij zweert bij ijs, ijs en nog eens ijs.

dinsdag, 03 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Yep, 2 of 3 of meer keer per dag een ijsblokje over je a'pees wrijven tot het weggesmolten is.
En verder: geen versnellingen, geen wedstrijden en zachte ondergrond als het kan.
Komt wel weer goed.

dinsdag, 03 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Het lijkt wel de maand van de achillespees. Ik zei vande week al gekscherend...mijn ene been leeft in de zomer en de ander in de winter(-; Sterkte! Het komt helemaal goed voor volgend jaar!!

dinsdag, 03 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Aad,
Dagelijks 3/4 keer per dag rekken op de trap. Hiel in laten zakken en net zo veel als lukt ijs er op leggem. Succes

dinsdag, 03 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Koelen is prima zolang je het maar goed doet: 10 minuten koelen, niet direct op de huid. Daarna 10 minuten ongekoeld en onbelast. Daarna weer 10 minuten koelen en 10 minuten niet koelen onbelast. Dan voorzichtig rondjes draaien met je voeten in je enkelgewricht.Misschien zijn die X-socks wat voor je? Die hebben een extra versteviging bij de achillespees. Ze hebben ze ook in een soort van kniekous. Succes ermee en rustig aan. Die marathon komt er wel ;)En ook in 2007!

woensdag, 04 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Met al die goede tips komt het wel goed met je achillespees! Maar ben er voorzichtig mee!

vrijdag, 06 oktober, 2006  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage